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Messages - etabeta

Pages: [1] 2 3 4
1
General / Re: mamedev.emulab.it down?
« on: 07 November 2013, 09:48 »
sorry to bother, but is there any news?

2
General / Re: mamedev.emulab.it down?
« on: 04 November 2013, 16:57 »
kthx for the work you keep doing

3
General / mamedev.emulab.it down?
« on: 04 November 2013, 12:56 »
Any news on the mamedev subdomain?
it has been down since yesterday ;)

4
GIOCHI / Re: Gioco anni 80
« on: 25 February 2012, 18:50 »
triciclo e pareti elastiche mi ricordano solo spatter

[game]spatter[/game]

[snap]spatter[/snap]

ma non so...

5
innanzi tutto, benvenuto! Scusa le risposte in ritardo ma non passo di qui molto spesso

una guida al MESS (aggiornata, ma in inglese) la trovi all'indirizzo http://mess.redump.net/mess:howto
chiedi pure chiarimenti, in ogni caso

riguardo al pack da 500GB, no non ti serve. quello che ti serve obbligatoriamente sono i BIOS dei computer e delle console (che corrispondono alle rom dei giochi del MAME)
il paccone e' costituito da software per i sistemi emulati, ma non sei obbligato a scaricarlo perche' l'emulatore ti permette di caricare anche i giochi di qualunque altra collezione tu usi (NoIntro, Goodsets o TOSEC)
in un certo senso, quelli del pacco sono i dump che il MESSTeam certifica come i migliori a disposizione, ma puoi benissimo far girare anche altro software :)

6
NON SOLO M.A.M.E. / ProjectMESS apre i battenti!
« on: 20 November 2011, 11:35 »
Dopo mesi di battaglie con PHP e con gli impegni della vita reale, ho finalmente trovato il tempo di finire il mio piccolo progettino per un sito tipo ProgettoEMMA per le software list del MESS.

Potete godervi il risultato all'indirizzo http://www.progettoemma.net/mess/ !!

Il sito genera dinamicamente pagine per ciascun gioco documentato nelle software list del MESS, includendo tutte le info contenute nelle liste stesse. Inoltre potete cercare nelle liste un titolo, un produttore o un anno specifici.

In piu' le snap di AntoPISA, quando disponibili, e le info dell'history.dat (per il neogeo)

I contenuti non sono ancora cosi' ricchi (molti sistemi non hanno immagini o history) ma se qualcuno e' interessato a contribuire con snap e info, basta che mi contattiate! anche contributi parziali sono benvenuti.

Infine, notate che al momento non ci sono pagine dedicate ai sistemi emulati dal MESS, ma solo ai giochi per le liste. Info sui sistemi si possono trovare sulla Wiki del MESS (www.mess.org)


p.s. un *enorme* grazie a s_bastian sia per l'hosting che per i consigli su PHP!  

7
GUIDE e UTILITY / Re: Rom mame
« on: 15 April 2011, 17:15 »
diciamo che hai scaricato gioco.zip e che la cartella roms sia quella di default, roms/ appunto.

per il MAME va bene sia che tu abbia roms/gioco.zip sia che tu abbia una sottocartella roms/gioco/ con dentro i file unzippati.

onde ridurre l'occupazione dell'hard disk, metti direttamente lo zip nella cartella roms e sei a posto :)

8
NON SOLO M.A.M.E. / MESS 0.142 out!
« on: 05 April 2011, 15:00 »
al solito posto www.mess.org

la nuova versione del MESS include:

* parecchi miglioramenti all'emulazione N64 (questi avrebbero dovuto essere nella 0.141 ma per qualche ragioni non c'erano)
* migliore emulazione video del GBA
* PSX finalmente in grado di caricare i CD, anche se alcuni giochi han problemi di input e quindi non si riesce a cominciare una partita
* MEGACD/SEGACD che funzionano alla grande

whatsnew completo


New System Drivers Supported:
-----------------------------
- Victor Wondermega M2 (not working) [Justin Kerk]
- Ferguson Big Board [Miodrag Milanovic]
- Sanyo MBC-550, MBC-555 (boots but partial keyboard) [Phill Harvey-Smith]
- Fujitsu FM-Towns II UX (not working) [bernhardh, Anna Wu, Barry Rodewald]
- Fujitsu FM-Towns II HR (not working) [bernhardh, Anna Wu, Barry Rodewald]
- Mikrosha-86RK [Miodrag Milanovic]
- IBM PC 5155 [Lord Nightmare]
- EA Car Computer (not working) [Robbbert]
- 68k Single Board Computer [Robbbert]
- PB-1000, PB2000c (not fully working) [Sandro Ronco]
- DataSlim 2 (not working) [Sandro Ronco]



Systems Promoted from GAME_NOT_WORKING:
---------------------------------------
- ZRT80 terminal [Robbbert]



Skeleton drivers:
-----------------
- Applix 1616
- Commodore PC 30 III
- Ferguson Big Board II
- Hewlett-Packard HP9816
- IBM PC 5140 Convertible
- IBM PC JX
- Olivetti M24
- Olivetti M240
- PDP-11 [Unibus](M9301-YA)
- PDP-11 [Unibus](M9312)
- PDP-11 [Q-BUS] (M7195 - MXV11)
- SacState 8008
- Savia 84
- Terak 8510A

System Driver Changes:
----------------------
- [ABC802] Connected to ABC99 keyboard, removed keyboard hack. [Curt Coder]

- [ABC806] Connected to ABC99 keyboard, removed keyboard hack. [Curt Coder]

- [ABC1600] Implemented video and ABC 99 keyboard. [Curt Coder]

- [AC1] Added cassette support. [Robbbert]

- [ADAM] Added dumps of the internal M6801 ROMs. [KevinP]

- [ADAM] Rewrote driver to use the M6801 CPUs. Currently the only working
 peripheral is the keyboard. [Curt Coder]

- [ASTROCDE] Add options for several RAM expansions.  Some features
 are not implemented yet, as noted in comments.  Extended BASIC carts
 are now playable.  [ranger_lennier]

- [BBC] Made the SAA505x implementation a device.  [Atari Ace]

- [BW2] Set proper FDC type and removed floppy side select hack. [Curt Coder]

- [Einstein] Fixed addressing of character ROM for 80 column mode, added
 dump of 80 column rom, fixed bit 0 of status register to reflect 6845
 DE line. 80 Column interface is now usable. [Phill Harvey-Smith]

- [GBA] Fixed EEPROM detection for "Banjo-Kazooie" and "Custom Robo GX".
 [Tim Schuerewegen]

- [GBA] Fixed an ARM7 carry flag bug. This fixes the palette corruption
 in "Banjo-Kazooie". [Tim Schuerewegen]

- [GBA] Fixed timer overflow/reload bugs. This fixes the lockups in
 "2 in 1 - Dragon Ball Z 1 and 2", "Aggressive Inline", "Bibi und Tina"
 and probably other games too. [Tim Schuerewegen]

- [GBA] Implemented an undefined ARM7 THUMB instruction used by "Moto GP".
 [Tim Schuerewegen]

- [GBA] Allow reading of the BLDALPHA register. This fixes the lockup in
 "Donkey Kong Country". [Tim Schuerewegen]

- [GBA] Implemented FLASH bank select command. This fixes the NVRAM issue in
 "Super Mario Advance 4". [Tim Schuerewegen]

- [GBA] Generate SIO data transfer completion interrupt. This fixes the lockup
 in "Digimon Racing". [Tim Schuerewegen]

- [GBA] Removed "Metroid Fusion" DMA hack. This fixes the lockup in
 "Caesar's Palace Advance". [Tim Schuerewegen]

- [GENEVE] Made SRAM size configurable. Added MEMEX emulation. Genmod is now
 a mode of the Geneve, not a separate system. Fixed Genmod. [Michael Zapf]

- [M5] Added FD-5 floppy interface ROM, renamed driver to m5. [Curt Coder]

- [MEKD2] Fixed keyboard. System is usable except for cassette. [Robbbert]

- [PCFX] Added BIOS v1.01.  [trap15]

- [PDP1] Made the CRT implementation a device.[Atari Ace]   Made papertape,
 cylinder and printer into devices and added back in (not working) [Robbbert]

- [PIPPIN] Added pre release rom

- [PSX] Added CD-ROM support.  Some commercial games work well.  Some don't.
       [pSXAuthor, R. Belmont]

- [PSX] Added memory card support, not working yet. [pSXAuthor, R. Belmont]

- [PV1000] 4 new cartridge dumps for the software list.  [anondumper]

- [QL]  Added support for Miracle Systems Trump Card disk and memory
       interface
   Added support for Sandy SuperDisk disk interface
   Fixed up WD177x so disks can be formatted (single sided only)
       [Phill Harvey-Smith]

- [SNES] uPD96050 DSP (aka Seta ST-010) is now emulated instead of
        simulated. [R. Belmont, byuu, Dr. Decapitator]

- [STE] Added a proper dump of some French TOS ROM. [ElBarto]

- [TI] Converted strata/733_asr/911_vdt to devices.  [Atari Ace]

- [X68K] Refactored to use new MC68901 device. [Curt Coder]

- [TX0] Made papertape, printer and magtape into devices and added
 back in (not working) [Robbbert]



Imgtool Changes:
----------------
(none)

Source Changes:
----------------
- The core is based on MAME 0.142.  This incorporates all features of the
 update to this core.  [MAME team]

- Added support for a new template to -snapname to use software names for
 snapshots. It is now possible to use %d_XXXX to name snaps after the name
 of the file mounted in the device XXXX, being XXXX the brief name of any
 device. E.g. you can use "-snapname %d_cart" to use the name of the game
 mounted in the cartslot, or "-snapname %d_flop2" to use the name of the game
 mounted in the second floppy drive, etc. If you are loading software through
 software lists, its shortname will be used; if you are using the fullpath of
 the software, its filename is used. Any combination of the new template with
 the old "/", "%g" and "%i" templates is supported as well. Notice that if you
 specify an invalid device, or if you have no software mounted in the chosen
 device, MESS will revert to the default template "%g/%i". [Fabio Priuli]

- softlists: Added new lists, new dumps and info [anondumper, Barry Rodewald,
 Curt Coder, MESSfan, Fabio Priuli]

- Cleanups; static qualifiers, added driver_states, consistent get_safe_token
 usage, reduced calls to ram_get_ptr() and region(...)->base().  [Atari Ace]

- [WD17XX] Added device types WD1795, WD1797, WD2795, and fixed
  wd17xx_has_side_select(). [Curt Coder]

- [WD17XX] Set complete command delay to 16/32 usec based on DDEN. [Curt Coder]

9
NON SOLO M.A.M.E. / Re: MESS 0.141 out!!!
« on: 17 February 2011, 09:50 »
tanto per rendere piu' succulenta l'attesa del MESS 0.142, magari potete dare un'occhiata ad alcuni dei progressi recenti:

* il mega cd / sega cd ora funziona: vedere http://mamedev.emulab.it/haze/ & http://mamedev.emulab.it/kale/?p=1360



* la PSX comincia a fare andare giochi commerciali (oltre ai demo, che andavano da anni), anche se ci sono ancora dei problemi con i joypad e alcuni giochi non leggono gli input: vedere http://rbelmont.mameworld.info e





* lo sconosciutissimo computer jappo SMC-777 ha ceduto alle fatiche di Kale, ed e' ora emulato quasi perfettamente ( http://mamedev.emulab.it/kale/?p=1365 )


10
NON SOLO M.A.M.E. / Re: MESS 0.141 out!!!
« on: 13 January 2011, 17:17 »
purtroppo c'erano pure stati ulteriori progressi (ad es. sull'n64 che torna a funzionare sia su CPU a 32 che a 64 bit), ma purtroppo non sono inclusi.

a chi vuole seguire i miglioramenti, suggerisco le build giornaliere di Bobz!

http://bobz38.free.fr/mess_autobuild/index.php

11
NON SOLO M.A.M.E. / Re: A qualcuno va di aiutare il MESS?
« on: 16 November 2010, 19:09 »
tu avrai nel desktop i due file zip con i sorgenti, no? crea una cartella ed estrai i sorgenti in quella. sostituisci il nome della cartella che hai creato a 'tua_cartella' e segui le mie istruzioni sopra... piu' passo a passo di cosi' non so che fare...

12
NON SOLO M.A.M.E. / Re: A qualcuno va di aiutare il MESS?
« on: 15 November 2010, 22:00 »
1. ti serve il source del MESS: sia che tu scarichi quello del 0.140 o che usi svn per avere le ultimissime modifiche, ti verrà creata una famiglia di cartelle del tipo
tua_cartella\src\
tua_cartella\src\mess\

2. ti serve il source del MAME (stessa versione). se usi svn ci sarà già, se hai preso il sorgente del MESS 0.140 dal sito, devi scaricare anche il source del MAME 0.140, metti lo zip nella cartella 'tua_cartella\' e lo scompatti. il risultato dovrebbe essere una famiglia di cartelle del tipo
tua_cartella\src\
tua_cartella\src\mess\
tua_cartella\src\emu
tua_cartella\src\mame\
[..]
in particolare il makefile dovrebbe essere dentro tua_cartella\. se non lo è hai estratto il sorgente del MAME nel posto sbagliato...

3. a questo punto apri un prompt dei comandi, vai dentro a tua_cartella e scrivi "make TARGET=mess" e volendo se hai 2 core puoi aggiungere l'opzione '-j3' e tutto dovrebbe andare :)

13
GIOCHI / Re: Sto impazzendo per trovarlo... Help...
« on: 14 November 2010, 11:16 »
ci sono due possibilita': o era una playstation da casa con timer e coin counter (come e' successo spesso di vedere in italia), oppure era la versione da sala per davvero ed e' semplicemente non ancora dumpata.

se e' la seconda, quando si trova una scheda originale verra' aggiunta al MAME. e io spero proprio che sia la seconda, visto che mi piaceva un sacco giocarci su ps1 ;)

14
NON SOLO M.A.M.E. / Re: A qualcuno va di aiutare il MESS?
« on: 12 November 2010, 15:26 »
Bingo!!!  :D In effetti sto avendo problemi con le roms, mi spiego. Ho avviato l' emulatore scaricato da un sito che te lo da gia compilato per ubuntu/debian, ma solo per 32 bit, mentre io avendo 2 pc a 64 bit ho dovuto forzarne l' installazione. A questo punto ho trovato i bios, e avviando sdlmess, mi ha dato l' elenco dei funzionanti e dei non  funzionanti (esattamente come per il mame), ma le roms che ho reperito non appaiono neanche nell' elenco, cioè del tipo not working etc.... a questo punto mi e' venuto il dubbio, come mai??? Con quelle stesse roms ci ho giocato con lo zsnes ed andavano benissimo...cosa non va adesso??? Infatti cercando anche su retroroms, non ho trovato assolutamente le roms per mess, ma solo i bios ,quindi le devo cercare altrove, ovvero il mess utilizza roms particolari???? Se mi aiutate a capirci qualcosa, il mame "sembrerebbe" più facile da utilizzare, nonostante sembrano così simili, grazie.

una delle principali differenze tra MAME & MESS sta nel fatto che il MAME lancia i singoli giochi (perche' in sala giochi potevi trovare le singole schede, spesso utilizzanti hardware diversi da gioco a gioco), mentre il MESS lancia i sistemi (computer, console, calcolatrici, ecc.) e poi devi dargli separatamente il software.

lettura consigliata: http://mess.redump.net/mess:howto#run_systems_with_software

nella cartella roms/ il MESS cerca solo i BIOS. il software per il sistema emulato lo metti dove pare a te, ma poi da linea di comando devi mettere il path fino ai file. Alternativamente, lanci l'emulazione dello snes (o qualunque altro computer/console) in MESS, poi premi TAB, vai nel file manager e navighi tra le cartelle fino al path in cui hai i file

alternativamente, puoi usare un frontend tipo qmc2 o M+GUI (quest'ultimo supporta anche il MESS, per le configurazioni di base) e configurare i path come vuoi tu da interfaccia.

se hai ulteriori domande, non farti problemi a chiedere.


15
GIOCHI / Re: Sto impazzendo per trovarlo... Help...
« on: 12 November 2010, 14:15 »
la tua descrizione mi ricorda Kula World ( http://kulaworld.net/index.html ) un vecchio gioco per playstation, che pero' non mi risulta di avere mai visto in sala giochi...

16
NON SOLO M.A.M.E. / Re: MESS 0.136 !!!
« on: 30 January 2010, 09:20 »
le typing monkeys sono state *FONDAMENTALI*

magari servirà ancora qualche aiuto in futuro, in caso ci facciamo sentire :)

17
NON SOLO M.A.M.E. / Re: MESS 0.136 !!!
« on: 20 January 2010, 16:13 »
scusate, m'ero perso il post di s_bastian

comunque quella storia è finita con

Quote
New System Drivers Supported:
-----------------------------
[...]
- Epoch Super Cassette Vision [Wilbert Pol]

ossia judge ha aggiunto l'emulazione CPU che serviva ed il sistema è emulato. attorno alla 0.136 è stato pure aggiunto l'audio, ma non sono sicuro se subito prima o subito dopo.

grazie del servizio, ste :)

18
GIOCHI / Re: aiuto sonoro mustache boy
« on: 09 December 2009, 13:46 »
nell'ultima il sonoro funziona benissimo. il fatto che non ti veda la rom ? strano: se vai in All Games, selezioni il gioco, clicchi col tasto destro e selezioni Audit che messaggio compare?

19
GIOCHI / Re: winning spike in quale versione del MAME gira?
« on: 24 November 2009, 16:48 »
anche se provare era in effetti più veloce, nella 135u1 il problema del mezzo campo nero è stato risolto:



snap fornita cortesemente da Kale qualche tempo fa :)

20
NON SOLO M.A.M.E. / è uscito il MESS 0.135
« on: 07 November 2009, 19:28 »
e grazie all'aiuto di vari MAMEDev (Kale, Mariusz & Harmony, tra gli altri) la qualità è decisamente elevata :)

lo trovate al sito www.mess.org

l'elenco novita comprende tra le altre cose:
* emulazione funzionante del Philips CDi
* emulazione funzionante della Sony Pocket Station
* emulazione funzionante dell'Atari XL
* emulazione funzionante dei computer Macintosh M680x0 (no HLE!) - OS6 funziona ad esempio
* supporto del BIOS per gbcolor (ora si possono selezionare le palette speciali per i giochi in b&n) e supergb
* miglioramenti notevoli nell'emulazione di Sharp X1, Nintendo NES e N64
* vari giochi del Game.com hanno cominciato a funzionare
* quasi tutti i giochi del Creativision ora vanno (grazie a Madrigal)
* tonnellate di bug sono stati sistemati (ad es. funziona di nuovo l'Amiga CDTV, Super Mario Kart & Pilotwings per SNES sono nuovamente giocabili, il Sega Master System e il GameGear non hanno più alcune imperfezioni grafiche, si può resettare il C16 senza che la grafica risulti corrotta al riavvio, vari giochi per GameBoy Color tra cui Pokemon Pinball hanno ora i colori giusti, ecc.)


whatsnew completo
0.135

New System Drivers Supported (in no particular order):
------------------------------------------------------
- Philips CD-i [Harmony]
- Fujitsu FM Towns Car Marty (not working)  [Barry Rodewald]
- Macintosh II (FDHD), IIx, IIcx, IIci, IIsi, LC, LC II, and
 Classic II (not working) [R. Belmont]
- P8000 (not working) [Matt Knoth, Fabio Priuli]
- Sharp X68000 XVI and X68030 (not working). [Barry Rodewald]



Systems Promoted from GAME_NOT_WORKING:
---------------------------------------
- Atari 800XL [Mariusz Wojcieszek]
- Beta [Curt Coder]
- Cosmicos [Curt Coder]
- Microbee 56k [Robbbert]
- Nokia MikroMikko 1 M6 [Curt Coder, Kara Trace]
- Philips CD-i [Harmony]
- Sony PocketStation [Harmony]
- TRS-80 Model 4 [Robbbert]
- TRS-80 Model 4P [Robbbert]



Skeleton drivers:
-----------------
- Amiga 3000
- Amstrad PenPad PDA 600
- Cosmicos
- Epson HX20
- NeXT
- Robotron A7150
- SGI IP6 4D/PI workstation


System Driver Changes:
----------------------
- [A5200] Changed default start button mapping to match other drivers
 ("1" key by default). [Justin Kerk]

- [APPLE2] Fixed corrupt lo-res graphics (bug #1842). [Harmony]

- [AT] Fixed keyboard for at486 driver, so it boots into bios.[Miodrag
 Milanovic]

- [AT] Fixed display for PC/AT and NEAT. [Miodrag Milanovic]

- [AT] Changed the display for the 386-class drivers from CGA to VGA.
 [Justin Kerk]

- [ATARIXL] TRIG3 GTIA register handling is fixed, so more games boot
 and work properly [Mariusz Wojcieszek]

- [ATVGA] Improved emulation. Now some output is showed. [Miodrag
 Milanovic]

- [BETA] Added display, keyboard and EPROM read/write.
 Screen still flickers, and EPROM cannot be written
 back to file yet. [Curt Coder]

- [C16] Fixed graphical corruptions in multisession runs (bug #1387)
 [Fabio Priuli]

- [CBM] Fixed old regression in sx64 and c16c when trying to start
 emulation with a floppy inserted [Fabio Priuli]

- [CDI] Implemented support for a Mono-I class CD-i player. [Harmony]
 * Contains basic CDIC + SLAVE implementation from a Mono-I board.
 * Theoretically conatins the extra 1MByte of RAM of a DVC cartridge.
 * Supports savestates.

- [CDI] Split LCD into a secondary screen, added appropriate default
 layouts. [Carlos]

- [CDTV] Added workaround for crash due to CDDA failing initialization
 (more work needed to properly fix this) and fixed CIA0 problem which
 was crashing MESS with some games (e.g. Turrican). [Fabio Priuli]

- [COCO/COCO3/DRAGON] Converted inputs to use PORT_CATEGORY (i.e. you
 now select controller type in the Categories submenu). When Joystick
 is selected in either Right or Left Controller Port, Hi-Res Interface
 becomes available in the Driver Configuration submenu. [Fabio Priuli]

- [COMPIS] Added proper ROM dumps and keyboard CPU. [Curt Coder]

- [COSMICOS] Promoted driver to working. [Curt Coder]

- [CPC family] Fixed screen dimensions. [Wilbert Pol]

- [CRVISION] Many improvements: [Luca Antignano]
 * Merged the Dick Smith Wizzard into the Crvision machine because they
  are exactly the same computers and share the same hardware and
  peripherals
 * Optional memory expansion can be chained to 14K not 32K
 * Totally rewritten ROM loading routines into RAM. As a result, all 6K,
  10K and 12K ROMs now load correctly
 * Fixed system info, manufacturers, etc.

- [DGONE] Added proper CGA char dump. Now the system shows correct output.
 [Miodrag Milanovic]

- [DRAGON] Added same input devices as CoCo. [Fabio Priuli]

- [EINSTEIN] Made it possible to select single or double sided disk
 drives.  [Dirk Best]

- [ELWRO800] Updates: [Mariusz Wojcieszek]
 * reworked keyboard mapping, added keys with Polish characters
 * added network id
 * added support for NMI firing (not used yet, as Junet is not working)    

- [EXIDY] Added SNP support for the 6 games commonly found on the net.
 [RObbbert]

- [EXIDY] Added preliminary floppy support, not working. [Robbbert]

- [FMTOWNS] Various updates: [Barry Rodewald]
 * Fixed up CMOS access
 * Added Kanji I/O ports
 * Hooked up MB8877A FDC
 * Fixed palette
 * Added serial ROM, uses fake ROM data (except for the Car Marty)
 * Created basic uPD71071 DMA core, hooked up DMA channel 0 to FDC
 * Hooked up PIT timer 0 interrupt
 * Added simple RTC
 * Hooked up slave PIC
 * Hooked up linear VRAM access at 0x80000000

- [GAMECOM] Some updates: [Robbbert]
 * Fixed error and crashes when loading a cart.
 * Added DMA for carts.
 * Added crosshairs, and mouseclick for stylus touch.
 * Lights Out game works, while some other games show title screens.

- [GAMEGEAR] Added hacky LCD persistence support (bug #65) [Harmony]

- [GBCOLOR] Added BIOS. [Wilbert Pol]

- [GBCOLOR] RAM bank #0 cannot be selected at d000-dfff. This fixes many
 games. [Wilbert Pol]

- [GBCOLOR] Made SVBK readable. [Wilbert Pol]

- [GBCOLOR] Updates:  [Carlos]
 * Fixed multisession error.
 * Improved handling of palette writes. Fixes bugs #187, #298, and #1699.

- [I386] Implemented SLDT & STR opcodes (needed by PC98 as well) [Angelo
 Salese]

- [INTV] Fixed multisession problem (bug #1884) [Robbbert]

- [IP22] Fixed crash in Indy driver: boot tune works, and you can get in
 the boot menus. [Harmony]

- [JR200] Various progresses: [Roberto Zandona']
 * Hooked up text mode.
 * Added keyboard support.
 * Fixed palette.
 * Implemented borders.

- [MAC] Greatly expanded support for post-68000 models.  Many now POST
 and want a disk to boot from. [R. Belmont]

- [MAC] Various minor tweeks plus preliminary boot tone from models with
 the Apple Sound Chip. [R. Belmont]

- [MAC] Many updates: [R. Belmont]
 * Fixed ID readbacks for all models.
 * Fixed SCSI handshake on Mac II and later machines.
 * Fixed ADB timing to specs; prevents hangs of System >6.0.3 on
  ADB systems and improves mouse pointer smoothness.
 * Complete emulation of SE/30 on-board video and RasterOps
  264 ColorBoard.

- [MC10] Reorganized and cleaned up the driver. [Dirk Best]

- [MIKROMIK] Added proper ROM dumps, fixed keyboard and added drive
 B: motor. [Curt Coder, Kara Trace]

- [MPF1] Cleaned up, added cassette support.  [Dirk Best]

- [N64] Ported numerous fixes over from Mupen64's software rasterizer
 et al, some games appear considerably improved. [Harmony]

- [NES] Various progresses: [Fabio Priuli]
 * Fixed crash of MMC3 games with no CHR-ROM (bug #1860). [with Rob Bohms]
 * Fixed Pinball Quest graphics problems.
 * Fixed Super Spike V'Ball + Nintendo World Cup menu (last known
  graphical regression compared to MESS 0.130 and earlier).
 * Re-checked all supported mappers against docs and fixed many mirroring
  and IRQ problems. Improvements can be seen in Mappers: 16, 18, 22, 32,
  40, 45, 46, 65, 67, 69, 75, 78, 82, 86, 87, 91, 93, 95, 115, 118, 133,
  232, 241.
 * Added the following Mappers (a few may still have graphical problems):
  12, 14, 35, 36, 37, 48, 50, 52, 54, 74, 104, 106, 114, 117, 121, 132,
  134, 136, 137, 138, 139, 141, 143, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 152,
  153, 155, 156, 159, 166, 167, 171, 172, 173, 176, 177, 178, 179, 191,
  192, 194, 195, 196, 197, 199, 201, 202, 204, 205, 207, 212, 213, 214,
  216, 217, 221, 243, 245, 246, 250.
 * Added preliminary emulation of the following Mappers: 38, 39, 157, 158,
  185, 187, 198, 208, 215, 222, 249, 252, 255.
 * Added info about various Mappers in the source.
 * Added partial support for UNIF files and support for UNIF boards which
  correspond to already emulated iNES Mappers.
 * Added the following UNIF only boards: BMC-64IN1NOREPEAT, BMC-190IN1,
  BMC-A65AS, BMC-SUPER24IN1SC03, BMC-T-262, BMC-WS, DREAMTECH01,
  UNL-AX5705, UNL-CC-21, UNL-T-230.
 * Added (very) preliminary support for the following UNIF only boards:
  BMC-GS2004, BMC-GS2013, UNL-8237, UNL-KOF97.

- [ODYSSEY2] Fixed a multisession issue (bug #1517) [Harmony]

- [PC] Fixed some booting issues with Amstrad PC clones. [Miodrag Milanovic]

- [PC6001] Various progresses: [Angelo Salese]
 * Added keyboard emulation.
 * Added audio timer irq and basic joystic controls.
 * Added basic bankswitch.
 * Rewritten the video emulation adding 128x192x2 support (most games use
  it) and 256x192x1 mode (used by The Amazon).
 * Implemented 2x2 squares on a single cell mode.
 * Implemented color bank for 128x192x2 mode.
 * Implemented cartslot support.
 * Added skeleton support for the cassette interface, it doesn't work
  mainly because the MCU directly controls the tape handling

- [PC98] Various progresses: [Angelo Salese]
 * Hooked up ROM/RAM, basic devices and PIT, PIC, DMA.
 * Improved tilemap support and fixed resolution.
 * Added banked work ram & kludged Gate-A20 support.

- [PocketStation] Many improvements: [Harmony]
 * Implemented basic peripherals
 * Implemented LCD
 * Implemented ROM banking
 * Implemented correct interrupts
 * Driver supports savestates

- [PX4] Added external cassette support.  [Dirk Best]

- [QX10] Driver boots and load CP/M from floppy image. [Mariusz Wojcieszek]

- [SAMCOUPE] Added mouse support.  [Dirk Best]

- [SAMCOUPE] Improved Mode 1 graphics.  [Dirk Best]

- [SMS] Various improvements: [Enik Land]
 * Added Light Phaser support. (bug #1123)
 * Fixed border and sprite problems (affecting e.g. Fantastic Dizzy,
  bug #1773).
 * Fixed rapid-fire to only fire when buttons are pressed. (bug #1864)  
 * Improved Line IRQ Hcount emulation.
 * Fixed various Hcounter problems.

- [SMS] Converted SMS VDP to be a device [Fabio Priuli]

- [SNES] Added Capcom CX4 emulation [Harmony]

- [SNES] Fixed a bug in DSP1_sin function. This makes Super Mario Kart and
 Pilotwings (and probably more DSP-1 games) playable again [Fabio Priuli]

- [SNES] Added S-DD1 emulation and properly fixed cart loading and mirroring
 to support it [Harmony, Fabio Priuli]

- [SNES] Added preliminary SPC7110 emulation [Harmony]

- [SNES] Added Seta ST-010 emulation [Fabio Priuli]

- [SNES] Fixed CG ram reading address and DMA register read [Angelo Salese]

- [SPECIAL] Fixed floppy for Special MX, regressed since 0.124.
 [Miodrag Milanovic]

- [SPECTRUM] Fixed 48K SNA load routine bad PC (bug #803). [Miodrag Milanovic]

- [SUPERGB] Added BIOS.  [Wilbert Pol]

- [TI99] Added support for two new cartridge types. [Michael Zapf]

- [TI99] Converted Smartmed and RS232 card to be devices. [Miodrag Milanovic]

- [TI99] Changed TI99/4a to use SN94624 sound chip variant. [Justin Kerk,
 Lord Nightmare]

- [TRS80] Model 4 and 4P can boot from floppy disk. [Robbbert]

- [TS1500] Fixed memory size regression, it can boot now. [Robbbert]

- [TUTOR] Added centronics interface. [Miodrag Milanovic]

- [TVC] Added keyboard and fixed memory mapping. [Miodrag Milanovic]

- [VTECH1] Added support for the SHRG (super hires graphics)
 modification.  [Dirk Best]

- [X1] Various progresses: [Angelo Salese]
 * Hooked up kanji ports.
 * Added Z80 daisy chain.
 * Rewritten bitmap routine in order to support tile height feature (fixing
  gfxs in e.g. Xevious and King's Knight).
 * Implemented IPL & NMI reset front panel buttons.

- [X1TURBO] Implemented 2bpp colors on tilemap layer. [Angelo Salese]

- [X680x0] Added small workaround for avoiding MFP spurious interrupts.
 Parodius, Detana Twinbee and others work again. [Barry Rodewald]

- [XTVGA] Fixed bus problem. [Miodrag Milanovic]



User Interface Changes:
-----------------------
- [NEWUI] Fixed file extension filter for floppies. [Robbbert]

- [MESSUI] Fixed default folders when using Device View. [Robbbert]

- Fixed Tape UI display for systems with multiple cassettes (bug #1677)
 [Dirk Best]

- Fixed assert in newui when trying to configure an emulated controller
 and no controller has been connected (through PORT_CATEGORY) to the
 emulated system (bug #1878) [Fabio Priuli]



Imgtool Changes:
----------------
- Fixes for problems with TI99/4A disks.  [Barry Nelson]



Source Changes:
----------------
- The core is based on MAME 0.135.  This incorporates all features of the
 update to this core.  [MAME team]

- Moved floppy implementation to device.  [Miodrag Milanovic]

- Floppy support for TD0, IMD and CQM. [Miodrag Milanovic]

- Cleanups to use more *_NAME and *_CALL macros, headers and const correctness.
 [Atari Ace]

- Cleanups to add static/const qualifiers, and to remove dead prototypes and
 code.  [Atari Ace]

- Converted all drivers to use messram device.  [Miodrag Milanovic]

- Removed XMODEM implementation from serial, was not used, and it should be
 implemented inside machine software not a MESS code [Miodrag Milanovic]


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